Žurnāls "Vecākiem"

E-žurnāla VECĀKIEM 29. novembra numurā lasiet:

Bez ekrāniem garlaicīgi? Pastāv daudz dažādu diskusiju par mūsdienu bērnu dzīvi un audzināšanu tehnoloģiju laikmetā. Vecāki tiek brīdināti par to negatīvo ietekmi uz bērna attīstību, lielo atkarību izraisošo risku, sociāli emocionālās sfēras attīstības aizkavēšanos u. tml. Tik tiešām esošie pētījumi un novērojumi praktiskajā darbā ar bērniem arī atspoguļo lielu daļu grūtību, un mēs nevaram teikt, ka ilgstošu stundu pavadīšana pie datora nāk bērniem par labu, un visspēcīgāk to var novērot bērna pusaudža vecumā.

Vai ir iespējama ģimenes satuvināšanās ar viedierīču palīdzību? „Samsung Skola nākotnei” veiktajā aptaujā* tikai aptuveni puse (56%) jauniešu atzīst, ka ģimenes kopīgo aktivitāšu lokā izmanto arī digitālās tehnoloģijas. Regulāras kopīgas ģimenes aktivitātes ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā veicināt ciešas un uzticības pilnas savstarpējās attiecības, turklāt tām nav vienmēr jābūt klasiskajām galda spēlēm, pārgājienam vai kultūras pasākuma apmeklējumam.

M. Katkovska: kibermobings nav izdomāta problēma. Visbiežāk kibermobinga jeb emocionālās pazemošanas internetā gadījumi, kuros iesaistīti bērni un pusaudži, nonāk pieaugušo redzeslokā tikai tad, kad problēma jau ir ieilgusi un samilzusi. Mobilo sakaru operatora „Bite Latvija” iniciatīvas „Iekod pirkstā!” ekspertu pieredze liecina, ka to ietekmē vairāki iemesli, piemēram, bērnu bailes izstāstīt vecākiem vai pedagogiem par notiekošo, pieaugušo zināšanu un laika trūkums u. c. Kā to mainīt? Atbildes uz jautājumiem sniedz Latvijas Drošāka interneta centra vadītāja Maija Katkovska.

Kā bērnam iemācīt veselīgas ķermeņa personiskās robežas? Par bērnu drošību mūsdienās tiek runāts daudz: par drošību uz ielas, uz ūdens, mājās vai mežā. Taču ir kāds drošības veids, kas ar bērniem tiek pārrunāts reti, – tā ir personiskā drošība attiecībās ar citiem cilvēkiem. To izskaidrot nav tik viegli kā uzmanīšanos no uguns vai asiem priekšmetiem, taču nodarījumu sekas var būt ne mazāk ilgstošas un sāpīgas.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

27.11.2019 12:59

@SkolasVards: "Skolas Vārdu" un citus izglītības e-žurnālus abonē šeit: https://t.co/PtXZ6DZwkL https://t.co/oH0sjnaw5z

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Dvīņi nav vienots veselums ‒ jāpalīdz veidoties individualitātei. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:56

@SkolasVards: Skolotāja pieredze: Matemātika sportojot. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā plānot un realizēt starpdisciplinaritāti mācību stundās? https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:55

@SkolasVards: Kā mācīt bērnam domāt, lai viņš augtu, nevis stagnētu. Kerola Dveka (Carol Dweck) ir psiholoģe un profesore Stenfor… https://t.co/m8BDGiQEHy

27.11.2019 12:34

@SkolasVards: Atraisīt kustību prieku. Saruna ar sporta skolotāju Pēteri Krastiņu no Salas vidusskolas. Pērn viņš atzīts par izci… https://t.co/Y0omMBqkrh

27.11.2019 12:33

@SkolasVards: Ekspertu diskusija: zināšanu par veselību trūkst ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. https://t.co/f86EDfQ82K

27.11.2019 12:20

@SkolasVards: RT @IzglitibaunK: Kā skolās jēgpilni izmantot sociālos medijus. https://t.co/4gNy6C7gnb