Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA februāra numurā lasiet:

Kā klases līderis var veicināt skolēnu adaptāciju? Klases skolēnu sadarbība nav iespējama bez savstarpējo attiecību veidošanas, un katra klases audzinātāja darbības mērķis ir organizēt klases darbību tā, lai ikviens tajā justos noderīgs un novērtēts. Šajā rakstā es vēlos dalīties ar savu pieredzi par klases audzinātāja un klases līdera sadarbību, kura ir efektīvs veids, kā skolotājs var ietekmēt klases kolektīva darbību, īpaši sociāli atstumto bērnu iekļaušanu kolektīvā. Stāsta Vija Fiļipenoka, skolotāja.

Par darbinieku kolektīva saliedēšanu. Jautājums katram vadītājam – kas manā rīcībā saliedē kolektīvu? Kas manā rīcībā var sašķelt kolektīvu? Atbildes uz šiem jautājumiem palīdz virzīties uz vienotāku kolektīvu. Dažkārt vadītāji, baidoties sākt runāšanu par problemātiskām kolektīva tēmām, kas bieži saistītas ar pašu vadītāju, aizstāj problēmu risināšanu ar dažādiem kolektīva vai organizācijas pasākumiem. Stāsta Ieva Lāss, Latvijas Supervizoru apvienības sertificēta supervizore, Mg. sociālajā darbā, smilšu spēles terapijas metodes praktizētāja Junga analītiskās psihoterapijas apmācībā.

Vadītāja nodomi, kas aizved skolēnus un skolotājus līdz rezultātiem. Līdzko prasības būs pārāk augstas vai izmantosim tikai ārējo stimulu – godalgu kā mērķi –, cilvēkam sāksies panika. Te itin labi noder vadītāja un skolotāja spēja pamanīt, uz ko patiesībā viņa padotais vai skolēns ir spējīgs, un ticība, ka viņš tiešām to var paveikt. Izprotot izaicinājumu, cilvēks savu uzmanību un resursus izlietos mērķu sasniegšanai, meklēs iespējas un zināšanas, kā tos sasniegt. Stāsta Dr. admin. Kristīne Zaksa, izaugsmes trenere.

Apmierinātība ar savu dzīvi. Ja mēs šajā dzīvē atklājam vismaz vienu talantu sevī – un to pieprasa sociums –, tad iegūstam tieši tik daudz, cik mums ir nepieciešams, un šajā harmonijā arī iegūstam apmierinājumu no dzīves. Kad cilvēks, tiecoties pēc kaut kā, sasniedz mērķi vai iemieso senu sapni, viņš izjūt prieku. Cerība izjust to no jauna ir pamats visam, ko viņš tādēļ dara.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

21.02.2018 11:35

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs. https://t.co/aBALfQ3oX9 https://t.co/80iPY4jXcp

21.02.2018 11:34

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs. https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/TH1NCKuuPj

19.02.2018 10:32

@SkolasVards: Vai "Millenium" paaudzei ir svarīga izglītība? https://t.co/YqE7bpLkLF via @SkolasVards

13.02.2018 14:34

@SkolasVards: Skolas direktore: Internātskolu finansēšanas modelis ir jāmaina https://t.co/xRm5zlJjtn via @SkolasVards

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Skolotājs nedrīkst dusmoties? Ja skolotājs ir emocionāli uzvilcies, ir grūtāk koncentrēties, un rodas loģiska nep… https://t.co/sINk42hfzK

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Vēstures pārbaudes darbu veidošanas metodika kavējas 20 gadus senā vēsturē. Stāsta Vēstures skolotāju biedrības vad… https://t.co/mNmGf14Hus

08.02.2018 19:34

@SkolasVards: Starpdisciplinārās mācības nav pašmērķis, bet līdzeklis. Sarunājamies ar pedagoģijas doktori RTU asociēto profeso… https://t.co/c9Ad3ViWsf

08.02.2018 16:48

@SkolasVards: Savāc 10 000 parakstu par skolas gaitu sākšanas septiņu gadu vecumā saglabāšanu https://t.co/R7q0uji1na via @SkolasVards

07.02.2018 12:11

@SkolasVards: Žurnālisti dodas uz skolām, lai veicinātu jauniešu medijpratību https://t.co/817LEeL1MH via @SkolasVards

07.02.2018 12:06

@SkolasVards: Uzsver nepieciešamību apspriest jaunā mācību satura aprobācijas rezultātus https://t.co/xxYGmS6DwR via @SkolasVards