Žurnāls "Pirmsskolā"

Žurnāla PIRMSSKOLĀ septembra numurā lasiet:

Pētniecisko prasmju attīstība 4–5 gadu vecumā. Bērni 4–5 gadu vecumā ir ļoti zinātkāri, tāpēc viņi jau veic pirmos eksperimentus un novērojumus dabā, aizrautīgi meklē un atklāj cēloņsakarības, sāk uzdot vairāk jautājumu, un tas nozīmē, ka viņiem jau piemīt pētnieciskās prasmes, kuras vēl ir jāpilnveido, jāattīsta. Lai to veiksmīgāk izdarītu, jāņem vērā šī vecumposma attīstības īpatnības un pedagogam ir jāattīsta prasmes attiecīgajā brīdī izmantot bērna pozitīvās emocijas, tās ievirzot nodarbības gaitā. Dabai piemīt audzinoša nozīme, bet pētnieciskās prasmes attīstās, izzinot dabu, tās burvību un likumsakarības. Stāsta Arita Berkmane, pirmsskolas izglītības pedagoģe.

Rudens svētki. Pasākuma mērķis: radīt bērniem pozitīvas emocijas, dodot iespēju aktīvi iesaistīties svētku norisē. Galvenie uzdevumi: papildināt zināšanas par dažādiem dārzeņiem, augļiem un to vērtīgajām īpašībām, rosināt vēlmi dārzeņus, augļus biežāk izmantot ikdienas ēdienkartē, veicināt radošo spēju attīstību. Pieredzē dalās Maija Tiltiņa, Bērzkalnes pirmsskolas izglītības iestādes skolotāja.

Rudens mežā. Rotaļnodarbība ar runas attīstīšanas dominanti. Izglītojošie uzdevumi: vingrināt skaņas m artikulāciju (rotaļa ar kustībām Mūsu mežā), aktivizēt bērnu vārdu krājumā lietvārdus (koku, sēņu un dzīvnieku nosaukumus), rosināt veidot aprakstošo stāstījumu par meža dzīvnieku, vingrināties vārdu veidošanā ar izskaņām. Pieredzē dalās Alūksnes pirmsskolas izglītības iestādes Sprīdītis skolotāja Sanita Apšusala, pirmsskolas izglītības iestāžu Sprīdītis un Cālis logopēde Sandra Miezīte.

Pasaka par cipariem. Pasaku par cipariem izmantoju katru gadu septembra mēnesī. Pirmajās mācību  nodarbībās ar bērniem  izrunāju  kāpēc jāprot skaitīt, rakstīt ciparus, pazīt pulksteni, mērīt. Turpmāk  iepazīstinu bērnus ar savu ciparu pasaku, bērni aplūko bildes. Pasaku izmantoju, mācot pareizu ciparu rakstību. Pievēršu uzmanību sarkanajam punktam – vieta, no kuras sākam rakstīt ciparu. Turpmākajā mācību procesā šo pasaku „apspēlēju” pāra un nepāra skaitļu apguvei, teksta uzdevumiem (piemēram, cipars „5” un „8”). Ar šo pasaku tiek iepazīstināti  vecāki, lai ciparu apguve tiktu nostiprināta arī mājās. Pieredzē dalās Anita Rekmane, Raunas vidusskolas pirmsskolas izglītības iestādes skolotāja.

Pasākums Mana mīļākā dzejoļu grāmata. Mūsu bērnudārza dzīvē liela nozīme ir dzejai, jo mēs esam pārliecinājušies, ka dzejas lasīšana un runāšana daudz dod bērnu attīstībai – gan psihisko procesu attīstīšanā, gan sociālo prasmju nostiprināšanā. Tā veido pašapziņu un prasmi uzstāties publikas priekšā, bagātina bērnu iekšējo pasauli un vārdu krājumu. Pasākuma mērķis: rosināt interesi par dzeju. Pieredzē dalās Laila Ķimene, Cēsu 4. pirmsskolas izglītības iestādes skolotāja.

Rotaļnodarbība Kā zaķēns ciemos gāja. Nodarbības mērķis: mācīt pozitīvu attieksmi pret latviešu valodu, piedāvājot bērniem dažādus attīstošus uzdevumus un aktivitātes. Pieredzē dalās Anita Laurena, Daugavpils pilsētas 9. speciālās pirmsskolas izglītības iestādes skolotāja.

Valsts valodas apguves veicināšana mazākumtautību bērniem. Šā gada septembrī tika pabeigta Eiropas Savienības Izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas Erasmus+ finansētā projekta Reiz tikās 4 ceļotāji... Valsts valodas apguves veicināšana mazākumtautību bērniem īstenošana, kuru kā vadošais partneris veica Rīgas 252. pirmsskolas izglītības iestāde. Projektā piedalījās četri ceļotāji – četru valstu – Latvijas, Slovēnijas, Norvēģijas un Beļģijas – pirmsskolas izglītības iestādes. Stāsta Inessa Sapeško, Rīgas 224. pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja, projekta koordinatore.

Brīnumdaris ūdens. Integrētās nodarbības konspekts. Nodarbības mērķis: radīt priekšstatus par ūdens īpašībām. Pieredzē dalās Gita Lingabērziņa, PII Sprīdītis pirmsskolas skolotāja.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

16.10.2017 18:49

@SkolasVards: Iznācis e-izdevuma "Aktuālās normatīvo aktu izmaiņas izglītībā" oktobra numurs sadarbībā ar @skolutiesibas https://t.co/xT7ih7HAyR

15.10.2017 19:44

@SkolasVards: Darbu IZM atstās ilggadējā Izglītības departamenta direktore Evija Papule https://t.co/26PWJYrm83 via @SkolasVards

11.10.2017 16:09

@SkolasVards: Uzmanību – skolā jauns skolotājs. https://t.co/aBALfQ3oX9

11.10.2017 16:08

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs. https://t.co/aBALfQ3oX9

11.10.2017 12:23

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Vecāki jautā - skola atbild. Jauns stends @Jaunaskola gaitenī. Piem. “Kā notiek emociju apzināšana / mācīšanās? Ar kādām tie…

11.10.2017 09:15

@SkolasVards: Somijas izglītība: atskaitīšanās vietā ir autonomija un atbildība. https://t.co/f86EDfQ82K

11.10.2017 09:15

@SkolasVards: Ko vērtēšana iemāca bērniem? https://t.co/f86EDfQ82K

11.10.2017 09:14

@SkolasVards: Atzīmes nebūt neraksturo, kā skolēns mācās, kas viņam ir izdevies, ar ko vēl jāpastrādā.Stāsta "Skola 2030" vecākā eksperte Solvita Lazdiņa

11.10.2017 09:11

@SkolasVards: Jauna veida vērtēšana: vērtēt, lai mācītos, atbalstītu un iedrošinātu. https://t.co/f86EDfQ82K

08.10.2017 19:14

@SkolasVards: Ir ļoti daudz bērnu, kas izmanto bezpalīdzību kā instrumentu nedarīšanai, sakot: „Man nesanāk.” https://t.co/cH01Rm1zLQ