Sadala mērķdotācijas pedagogu algām šā gada četriem mēnešiem

03.10.2017

Valdībā 3.oktobrī, apstiprināts Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts "Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2017.gadam”. 2017./2018.mācību gadā valsts budžeta mērķdotācija pedagogu algām visvairāk pieaugusi tajās pašvaldībās, kuru izglītības iestādes spējušas piesaistīt lielāku skolēnu, piedāvājot kvalitatīvu un mūsdienu prasībām atbilstošu izglītību.

Finansējums 2017.gada pēdējiem četriem mēnešiem, salīdzinot ar šo pašu periodu 2016.gadā, būtiski, par vairāk nekā pusmiljonu eiro, ir pieaudzis interešu izglītības programmu īstenošanai. Ņemot vērā bērnu skaita pieaugumu, palielinājies arī finansējums 5-6-gadīgo bērnu pedagogu darba samaksai.

Kopējais finansējums pašvaldību izglītības iestādēm 2017.gadam ir 351 786 916 eiro, bet šā gada četriem mēnešiem tiek sadalīti 118 101 162 eiro. Finansējuma sadali IZM veikusi, pamatojoties uz pašvaldību ievadīto un apstiprināto informāciju Valsts izglītības informācijas sistēmā – skolēnu skaitu izglītības pakāpē attiecīgajā teritorijā un izglītības iestādē īstenotajām mācību programmām uz 2017. gada 1. septembri. Mērķdotācijas sadalījums veikts valsts budžetā šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros un papildu finansējums nav nepieciešams.

Šis ir jau otrais gads, kad finansējums pedagogu algām tiek aprēķināts saskaņā ar jauno pedagogu atalgojuma modeli, kuru ieviešot ir uzsāktas būtiskas pārmaiņas izglītības sistēmā. To mērķis ir paaugstināt izglītības kvalitāti, veidot mūsdienu prasībām atbilstošu izglītības vidi un nodrošināt pedagogu darba samaksas paaugstināšanu, radot ilgtermiņa attīstības perspektīvas.

Mērķdotācijas apmēru katrai pašvaldībai ietekmē vairāku faktoru kopums - skolēnu skaita dinamika, kā arī izmaiņas noteiktajā skolotāju/skolēnu proporcijā, kas nodrošina taisnīga finansējuma sadali, tuvinot to reālajai situācijai, ko ietekmē demogrāfijas un migrācijas procesi. Pedagoga darba algu nosaka iestādes vadītājs atbilstoši izglītības iestādei piešķirtajai mērķdotācijai. IZM nodrošina valsts finansējumu pašvaldībām pedagogu darba samaksai, kas pamatā balstās uz diviem būtiskākajiem raksturlielumiem - skolēnu skaitu un aprēķinu, kas ir nepieciešams mācību programmas nodrošināšanai. Pašvaldības kā skolas dibinātāja pienākums un atbildība ir racionāls un efektīvs valsts piešķirtā finansējuma izlietojums pedagogu darba samaksai, rūpes gan par realitātei atbilstošu skolu tīklu, gan pedagoģiskā personāla skaitu, lai bērniem tiktu nodrošinātas kvalitatīvas un pieejamas izglītības iespējas.

Lai izvērtētu jauno pedagogu darba samaksas modeli, 2016./2017.mācību gada laikā Izglītības un zinātnes ministrija analizēja Valsts izglītības informācijas sistēmā apstiprinātās pedagogu tarifikācijas un pašvaldību iesniegtos pārskatus par finansējuma izlietojumu un veica finanšu analīzi. Rezultātā ministrija izstrādāja grozījumus vairākos Ministru kabineta noteikumos, kas sakārto un precizē prasības pedagogu algu likmēm un darba slodzei, mazinot darba samaksas nevienlīdzību starp vienādu darbu strādājošiem skolotājiem. Grozījumi valdībā tika apstiprināti 2017.gada 25.jūlijā un tie veicina izglītības iestāžu autonomiju, kā arī nosaka stingrāku finanšu disciplīnu pašvaldībām saistībā ar valsts mērķdotācijas izlietojumu.

Ar šodien valdībā apstiprināto MK rīkojuma projektu  Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2017.gadam” var iepazīties MK mājaslapā: http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40437849&mode=mk&date=2017-10-03

Pēc MK rīkojuma apstiprināšanas Izglītības un zinātnes ministrija šonedēļ pārskaitīs 45 243 015 eiro mērķdotāciju pašvaldībām pedagogu darba samaksai par septembri un oktobri, savukārt septembra vidū pašvaldības jau saņēma 1/3 no septembrim aprēķinātā finansējuma - 8 941 169 eiro avansa izmaksai pedagogiem.

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

16.10.2017 18:49

@SkolasVards: Iznācis e-izdevuma "Aktuālās normatīvo aktu izmaiņas izglītībā" oktobra numurs sadarbībā ar @skolutiesibas https://t.co/xT7ih7HAyR

15.10.2017 19:44

@SkolasVards: Darbu IZM atstās ilggadējā Izglītības departamenta direktore Evija Papule https://t.co/26PWJYrm83 via @SkolasVards

11.10.2017 16:09

@SkolasVards: Uzmanību – skolā jauns skolotājs. https://t.co/aBALfQ3oX9

11.10.2017 16:08

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs. https://t.co/aBALfQ3oX9

11.10.2017 12:23

@SkolasVards: RT @GNarvaiss: Vecāki jautā - skola atbild. Jauns stends @Jaunaskola gaitenī. Piem. “Kā notiek emociju apzināšana / mācīšanās? Ar kādām tie…

11.10.2017 09:15

@SkolasVards: Somijas izglītība: atskaitīšanās vietā ir autonomija un atbildība. https://t.co/f86EDfQ82K

11.10.2017 09:15

@SkolasVards: Ko vērtēšana iemāca bērniem? https://t.co/f86EDfQ82K

11.10.2017 09:14

@SkolasVards: Atzīmes nebūt neraksturo, kā skolēns mācās, kas viņam ir izdevies, ar ko vēl jāpastrādā.Stāsta "Skola 2030" vecākā eksperte Solvita Lazdiņa

11.10.2017 09:11

@SkolasVards: Jauna veida vērtēšana: vērtēt, lai mācītos, atbalstītu un iedrošinātu. https://t.co/f86EDfQ82K

08.10.2017 19:14

@SkolasVards: Ir ļoti daudz bērnu, kas izmanto bezpalīdzību kā instrumentu nedarīšanai, sakot: „Man nesanāk.” https://t.co/cH01Rm1zLQ