Pedagogu arodbiedrībā neizpratni rada IZM plāni veidot jaunu nozares nevalstisko organizāciju

09.01.2018

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) grib koordinēt jaunas nacionāla līmeņa nozares nevalstiskās organizācijas izveidi, 9. janvārī intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Pēc Vanagas paustā, šai organizācijai tiekot rosināts uzticēt visdažādākās funkcijas, piemēram, pedagogu sertificēšanu, tālākizglītības nodrošināšanu un prognožu veikšanu par nepieciešamajiem pedagogiem un to skaitu. Viņasprāt, atsevišķas plānotās funkcijas nav arodbiedrības kompetencē. Daļu šo funkciju šobrīd veicot IZM, Ekonomikas ministrija un pašvaldības.

"Vai līdz šim ministrijai pietrūcis darba, lai tagad iesaistītos nacionāla līmeņa nevalstiskās organizācijas izveidē [..]," retoriski vaicāja Vanaga.

LIZDA vadītājai arī esot zināms, ka jaunajai organizācijai plānots piešķirt finansējumu 400 000 eiro gadā. Vanagai radies jautājums, vai attiecīgi ir paredzēts samazināt štatu valsts pārvaldes iestādēs.

Tāpat viņa pauda neizprati, kāpēc par to nav runāts ar esošajām arodorganizācijām, tai skaitā LIZDA. Vanagai nav saprotams, kā šo ieceri paredzēts realizēt, piemēram, vai tiks rosināta esošo arodorganizāciju apvienošanās.

"Šodien būs diemžēl, iespējams, asāka vārdu pārmaiņa," viņa izteicās.

Valdība otrdien iecerējusi skatīt IZM sagatavotu informatīvo ziņojumu "Priekšlikumi konceptuāli jaunas kompetencēs balstītas izglītības prasībām atbilstošas skolotāju izglītības nodrošināšanai Latvijā", kurā skaidrota arī šī iecere. Ziņojumā teikts, ka darba grupa ir izvirzījusi priekšlikumu veidot nozares profesionālo organizāciju saskaņā ar "no apakšas uz augšu" principu.

Skolotāju profesionālā organizācija, kurā jābūt pārstāvētām pedagogu un dažādu citu izglītības jomas profesionālajām organizācijām un metodiskajām apvienībām, nodrošinātu pedagogu profesionālo kompetenču novērtēšanu, sniegtu profesionālo atbalstu un veiktu skolotāja profesijas attīstības plānošanu un kā sadarbības partneris piedalītos izglītības politikas attīstības un kvalitātes pārraudzības jautājumu risināšanā, skaidrots ziņojumā.

LETA informācija

Komentēt:

Abonētājiem

Ienāc ar savu paroli un lasi žurnālus jebkurā laikā!

Ja esi aizmirsis savu paroli, spied šeit

Ja vēl neesi abonējis žurnālus, iepazīsties ar abonēšanas piedāvājumu šeit

21.02.2018 11:35

@SkolasVards: Iznācis "Skolas Psiholoģija" jaunais numurs. https://t.co/aBALfQ3oX9 https://t.co/80iPY4jXcp

21.02.2018 11:34

@SkolasVards: Iznācis @SkolasVards jaunais numurs. https://t.co/f86EDfQ82K https://t.co/TH1NCKuuPj

19.02.2018 10:32

@SkolasVards: Vai "Millenium" paaudzei ir svarīga izglītība? https://t.co/YqE7bpLkLF via @SkolasVards

13.02.2018 14:34

@SkolasVards: Skolas direktore: Internātskolu finansēšanas modelis ir jāmaina https://t.co/xRm5zlJjtn via @SkolasVards

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Skolotājs nedrīkst dusmoties? Ja skolotājs ir emocionāli uzvilcies, ir grūtāk koncentrēties, un rodas loģiska nep… https://t.co/sINk42hfzK

08.02.2018 19:36

@SkolasVards: Vēstures pārbaudes darbu veidošanas metodika kavējas 20 gadus senā vēsturē. Stāsta Vēstures skolotāju biedrības vad… https://t.co/mNmGf14Hus

08.02.2018 19:34

@SkolasVards: Starpdisciplinārās mācības nav pašmērķis, bet līdzeklis. Sarunājamies ar pedagoģijas doktori RTU asociēto profeso… https://t.co/c9Ad3ViWsf

08.02.2018 16:48

@SkolasVards: Savāc 10 000 parakstu par skolas gaitu sākšanas septiņu gadu vecumā saglabāšanu https://t.co/R7q0uji1na via @SkolasVards

07.02.2018 12:11

@SkolasVards: Žurnālisti dodas uz skolām, lai veicinātu jauniešu medijpratību https://t.co/817LEeL1MH via @SkolasVards

07.02.2018 12:06

@SkolasVards: Uzsver nepieciešamību apspriest jaunā mācību satura aprobācijas rezultātus https://t.co/xxYGmS6DwR via @SkolasVards